mandag 11. mars 2013

Nostalgi # 5 Kor e alle helter hen?

Tenk om det var slik at heltene i bøkene du leste som barn ikke forble i sitt evig-unge univers men ble voksne, akkurat som deg og meg. Hva ville det da blitt av Pippi, Hardy Guttene og Sjøormen Ruffen?


En av barnebokfigurene jeg likte veldig godt da jeg var liten var Jason med det store håret og med mammaen som alltid var så travel. Jeg må innrømme at jeg var litt bekymret for Jason, for mammaen stresset rundt og Jason hang med så godt han kunne. I den alderen filosoferte jeg ikke stort over tidsklemmer og alenemødre med mye ansvar, selv om jeg kan gjøre meg slike "voksentanker" når jeg titter gjennom Jason-bøkene i dag.

Tanken på at barnebokfigurer kanskje også vokser opp slo meg da jeg så på dvd sammen med ungene mine her om dagen. For her er beviset på at Jason faktisk er blitt voksen: Med sitt svarte hår og sine røde kinn gjenoppstår han som mekaniker i
Rorri Racerbils Formel 1-stall. Snakk om overraskende karrierevalg!


1 kommentar:

  1. Hehe... ja det var litt av et karrierevalg du! Herlig :D

    SvarSlett