fredag 7. september 2012

Nattbordet mitt

Ja takk til bilder av luksuriøse bokfrokoster i Instagram og flotte bokhyller som får en bokelsker til å sikle av misunnelse! Jeg har likevel en teori om at det er tingene du har på nattbordet som virkelig sier noe om deg som leser - og kanskje også som person?

Her er i alle fall mitt bidrag; et uredigert og ja, ganske så uglamorøst, bilde av hva nattbordet mitt med flaten 40cmx40cm rommer:


* Ingvar Ambjørnsens Den siste revejakta som jeg pleier å lese på nytt ca hvert femte år.
* Siste fangst fra biblioteket: Forbrytelser i Southern Indiana (Frank Bill), Kongo. Historien om Afrikas hjerte (Reybrouch) og Vinterstengt (Lier Horst).
* Sankta Psyko og Of Mice and Men - avsluttet sommerlektyre.
* Harlan Cobens Just one look - aldri påbegynt sommerlektyre.
* En leseprøve fra forlaget på boken Kongo. Historien om Afrikas hjerte (den direkte årsaken til at jeg lånte boken på biblioteket).
* Heftet Forstå 2-åringen. Og ja, jeg har heldigvis forstått en hel del.
* Kindelen min
* To almanakker hvor jeg noterer gullkorn og andre ting som har med barna å gjøre. Uten disse hadde jeg ikke husket noe fra ungenes første leveår.
* En utgave av National Geographic (som jeg abonnerer på). Denne utgaven har blant annet en spennende artikkel om eneggede tvillinger.
* To baby-call'er. Den ene burde da visselig vært på mannen min sin side.
* Briller
* To hårsstrikker
* Tre hårspenner

7 kommentarer:

  1. Herlig bilde, Bokofilia :) Jeg kjenner meg igjen, bortsett fra at jeg tror(burde hatt en understrek der) jeg kun har bøker på nattbordet mitt hjemme for øyeblikket.

    SvarSlett
  2. Takk for det, Mari! Gleder meg til å de nattbordet ditt ;)

    SvarSlett
  3. Ja, det er utrolig hva som får plass på et nattbord!
    Som oftest er mitt overfylt, men vet du hva! Per skrivende stund befinner det kun en lampe seg. Aner ikke hvordan det gikk til...åja, selvfølgelig - min mann og jeg skulle ha kjæresteferie og ryddet alt til mine foreldre skulle tilbringe uken her :o

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingenting hjelper mer på ryddingen enn et lite besøk / overnatting! Håper dere hadde en kjempefin ferie, du og mannen! Regner med at nattbordet vil fylles opp igjen etterhvert :)

      Slett
    2. Vi hadde en herlig tur, godt med litt egentid :)
      Og nattbordet...vel, det har begynt å fylles ja!

      Slett
  4. Hvis du trekker fra baby-call'ene så har vi det ganske likt.
    Hva synes du om Frank Bill boka? Har du kjøpt Kongo? Jeg likte den veldig godt. :) Kjekt å se hvordan andre har det. At det ikke bare er jeg som har det litt "trangt" på nattbordet ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har verken begynt på Frank Bill eller Kongo enda, men de står rett for tur. Lover å gi deg en tilbakemelding når jeg har lest dem;) Begge bøkene er lånt på biblioteket. Det er nesten aldri kø på de bøkene jeg vil lese der - det er helt fantastisk, egentlig!

      Utdragene jeg har lest fra "Kongo" virket veldig bra (Leseprøven fra forlaget). Jeg leser ikke så mye av den type bøker, men denne hadde et språk som gjorde meg interessert. Jeg håper fler "tør" å vise frem nattbordet - spennende hva man klarer å presse inn på en liten flate når man er dårlig til å rydde...

      Slett