torsdag 6. september 2012

Hva er de merkeligste søkertreffene til din blogg?

                      Bildekilde

En av funksjonene i bloggen min er at man kan se hvilke søkerord som fører lesere til bloggen. Som relativt ny blogger synes jeg det er både morsomt og interessant å se hva folk er på jakt etter der ute på nettet, og jevnt over er de flerste som treffer på min blogg ganske så litteraturinteresserte, med søkerord som "Knausgård", "Egeland" eller "Lier Horst". Heldigvis!

Men så dukker de opp da, disse merkelige søkebegrepene, og man forstår raskt at de som sitter i den andre enden egentlig skulle vært et heeeeelt annet sted på verdensveven. I det siste har disse google-søkene sendt lesere til bloggen min:

"Sove i telt sammen"
 
eller
 
"Lik ligget ute mer enn fire uker" (uff!)
 
Jeg tror at disse Googlerne har vært ute etter noe helt annet enn en bokomtale av Henning Mankell, for å si det sånn.....

Hva er de merkeligste søkertreffene på din blogg?

10 kommentarer:

  1. hehe... jeg har hatt flere morsomme det siste året, men husker jo ikke alle i farten. "Serviettbretting" og "Fluefiske" er to av dem. Mistenker imidlertid at overskriften på bildene mine jeg ofte legger nederst i blogginnlegget trigger disse rare søketreffene.
    Jeg syns imidlertid det er svært så interessant at noen søker på ordet "Bok". Hvor mange tusen treff finner man ikke da :-)
    Ellers så får jeg aller flest søketreff på "Kindle", "Norske bøker Kindle", "Lesebrett test" osv. Ikke så mange litteraturinteresserte, mer lesebrett interesse har jeg erfart.
    "Sove i telt sammen" var jo en høydare :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvor jeg har skrevet om telting og samsoving må fåglarna vite! Google gir i alle fall svar :) Likte den om serviettbretting! Ikke helt det jeg forbinder med bloggen din, i alle fall! Godt man får noen relevante treff også.

      Slett
  2. Det å komme på disse nå på stående fot er ikke enkelt, men en jeg husker er "Bok jeg ikke hadde giddet å lest om jeg så slapp å betale for den"...huff...lurer på hvorfor de søkte etter "lik ligget ute mer enn fire uker" creapy

    SvarSlett
    Svar
    1. Etter å ha tenkt meg om har det nok noe å gjøre med den tragiske forsvinnings-/drapssaken som er i media nå. Men hva tanken bak søket er, er litt creapy, ja!

      Slett
    2. Det var det jeg tenkte på også, men hva ventet de å finne med det søket ja, huff...

      Slett
  3. Den funksjonen må jeg sjekke ut!

    SvarSlett
  4. Google-søket "Setningsoppbygging" har gjort at det bittelille gamle innlegget mitt er det meste leste på bloggen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var et godt eksempel på at noen velvalgte, om enn ubevisst valgte, ord kan få treff-tallene på bloggen til å gå i taket :)

      Slett
  5. Her må jeg komme med en liten oppdatering :) Nye merkelige søkerord - "den andre daten" og "dragning mot psykiatrisk innleggelse". Nå må jeg nok for alvor vurdere hva jeg skriver om i denne bloggen!

    SvarSlett